Angelic life

február 26, 2009

Nagyon NŐ (??)

Kategória: Eszmefuttatás — by angyal @ 3:02 pm

Már egy ideje érlelődik bennem egy post, melynek témája az a bizonyos két betűs szó lett volna, de ez az elmúlt napokban némileg módosult.. Egy héten belül kétszer is hallottam ezt a kifejezést -,,nagyon NŐ”- és nem hagy nyugodni a gondolat, hogy miképpen lehet valaki “nagyonnő” a mai világban. Pedig van ilyen, hiszen a kifejezést nem én találtam ki, férfiak szájából hallottam, tehát egy létező fogalom, csak éppen nekünk nőneműeknek, -azon túl, hogy dícséretnek fogjuk fel- nem mond túl sokat.

Arra, hogy hogyan lehet nő a nő már megszületett a válasz egy bizonyos könyvben, amiről már mindenki hallott. Én most álltam neki másodszor és egyre több mindenben nem értek egyet amúgy iskolázott írójával. (Mindamellett, hogy az elmúlt néhány hétben óriási lelki erőt adott nekem..) Aki olvasta, pontosan tudja milyen nézetet közvetít a könyv: A nő önmagában kell, hogy nő legyen, nem valaki által, nem valakihez viszonyítva.. Igen? És azt hogyan csinálja? Szerintem csak valakihez viszonyítva lehet valaki nő, és ez a valaki általában egy férfi kell legyen -tehát aki elő tudja csalogatni a nőből a benne rejlő NŐ-t. Miért is? Én személy szerint akkor érzem magam nőnek, ha annak látnak és úgy viselkednek velem, ahogyan egy “hölgyhöz” méltó. Ebbe beletartozik a figyelem, kedvesség, udvariasság, finom bókolás, a gáláns cselekedetek, a biztonságérzet, és még igen hosszú a lista.  Lányok! Tegyétek a szívetekre a kezeteket! Magatoktól hogyan érzitek magatokat nőnek, ha nem kaptok pozitív visszajelzéseket ,és nem kerültök olykor-olykor a figyelem középpontjába? A válaszom sehogy. Persze előfordulhat, hogy véresen feminista olvasóim most kikelve magukból ellenállnak, de ez akkor is így van, így kell lennie. Baromira nem értek egyet a szerepek felcserélődésével, mert ezzel megszűnt a férfi férfi lenni, és a nő nő. Nem tartom magam konzervatívnak, és abban tökéletesen egyetértek, hogy a szerepeknek ki kell egyenlíteniük egymást (azaz nem szakadhat minden a nő, de a férfi nyakába sem), de nem billenhet el az egyensúly valamelyik irányba. Egy férfi ne uralkodjon a nőn, de adja meg a biztonságot és tartást a párjána,k és segítse amiben tudja; a nő pedig ne akarja mindenben helyettesíteni a férfit -ne ő legyen a családfenntartó, még ha dolgozni kénytelen is, ne apuka menjen gyesre, és ne apuka mosson-főzzön-takarítson és gyereketneveljen, csak segítsen benne (mindemellett lenyírhatja a füvet, kicserélheti az égőket, megszerelheti a műszaki cuccokat és bevásárolhat… és még számtalan módón elláthatja a ház körüli teendőket). Ez most egy kicsit sarkalatosra sikeredett, de a lényeget azt hiszem mindnyájan értitek. :)

Visszakanyarodva az eredeti kérdésemhez: ha egy nő úgy tud igazán nő lenni, hogy éreztetik vele, akkor hogy tud nagyonnő lenni? Hogy nagyon éreztetik vele? :D

a  :

audreyhepburn

 

És a nagy sikerre való tekintettel, íme a Nagyon NŐ 2,  kedves pajtásom blogjáról. :-)

35 hozzászólás »

  1. Én ezesetben a könyv írójával értek egyet. Ha egy nőnek bókolnak, udvarolnak stb stb és attól érzi magát nőnek, az rég rossz. Illetve ha csak attól, egyébként meg kórosan önbizalomhiányos…. Szerintem ha dicsérnek és bókolnak és udvarolnak, az az egónkat hízlalja, de ez már megint egy másik könyv. És mi van, ha nem bókolnak, nem dicsérnek, nem udvarolnak, vagy még csak a látóhatáron sem tűnik fel egyetlen pasi sem? Akkor mitől fogod magad nőnek érezni? (persze itt most nem Rólad van szó, általánosságban) Nem vagyok feminista, de nehogy már egy pasi kelljen ahhoz, hogy előcsalogassa belőlem a NŐt! Ez azért elég furán hangzik. Audrey-nak vajon egy férfi kellett ahhoz, hogy azzá váljon aki lett? Olvastam róla egy könyvet és szerintem nem. Szerintem egyéniség kérdése. Szóval ne azért érezzem nőnek magam, mert bókolnak és udvarolnak, hanem azért bókoljanak és udvaroljanak, mert NŐ vagyok! ;)

    Comment Szerző: butterfly — február 26, 2009 @ 3:39 pm |Válasz

    • Csacska Rékuska, naív Angyalka!

      Rémesen leegyszerúsítve:

      A nó a férfitól nő, a férfi meg a nőtől férfi…
      Az, hogy adott időpontban ezt hogyan csinálják, mindíg más, most még belefér a bókolás, ami az egótokat hízlalja – remélem mást nem, mert már így is szeretnivalóan gömbölydedek vagytok :)
      A történelem során a nő és férfi viszonya, szereposztás, miegyebek icicpicikét megváltoztak, gondolom Rékacica nem örülnél, ha lesből fejbecsapnálak, és elhurcolnálak egy frissen elfoglalt medvebarlangba.
      Száz év múlva olyan lesz ez, amit el sem tudunk ma képzelni…
      Csernuska elmebeteg, vigyázzatok vele…

      Comment Szerző: putyu — Szeptember 25, 2009 @ 4:32 pm |Válasz

    • Ja és az Audrey isteni volt az ágyban, akkor és ott nagyonnő…

      :)

      Comment Szerző: putyu — Szeptember 25, 2009 @ 4:37 pm |Válasz

  2. Nehéz kérdés ez, de azt hiszem nagy vonalakban Angyallal értek egyet. (A csernusnős könyvet meg egyszerűen nem tudtam végigolvasni…)
    Szerintem az nem működik, hogy csak úgy magamban eldöntöm, hogy giganő vagyok, és az is leszek.
    Vegyük a legelejét.Pl.:
    Egy kislány felfogóképessége óta azt kapja a paraszt szüleitől, hogy ronda, hogy hülye, akármit is tesz. Az iskolában rossz oldalra, a nyomik csoportjába keveredik, és soha senki nem fogja megdícsérni, hiába hadonászik. Ha valaki a személyiségfejlődése kezdete előtt főként csak savat kap, sok-sok jó emberrel,és bókkal kell összekeverednie hogy valaha elhiggye, hogy Ő is lehet nő. Aztán majd ha megerősödik, generálhatja ez Ő is, de a visszajelzés szerves összetevője lesz az önbizalmának.
    És bár az előző példa egyáltalán nem rólam szól, de bizton állíthatom, hogy én is attól érzem Nő-nek magam, hogy megerősítettek ebben.
    Ha a tükörbe mindig szépnek látnám magam(ami ugye nem így van), akkor is összetörne, ha a párom azt mondaná, hogy “hogy nézel ki”. Biztos van olyan nő, aki erre felhúzná az orrát, és azt válaszolná, “én így érzem jól magam”, de szerintem nem ez az átlag…
    A személyiség sugározhat, és megkövetelheti a bókot, de egy csodaszép fantasztikus kisugárzású lányt is le lehet húzni, ha úgy fordul az élet.

    Comment Szerző: MsLeona — február 26, 2009 @ 4:23 pm |Válasz

  3. Ja, és Marilyn Monroe is önértékelés problémákkal kűzdött,de azért Ő nekem NŐ! ;)

    Comment Szerző: MsLeona — február 26, 2009 @ 4:27 pm |Válasz

  4. Angyallal sokat beszéltünk arról, hogy a nők mit tesznek azért, hogy elnyerjék egy pasi tetszését, ellenben a pasiknak sok esetben pont akkor tetszünk, ha nem vagyunk kiöltözve, kifestve, és még a hajunk is kócos :D
    Ezért gondolom, hogy talán a pasik valami más miatt mondják ránk hogy Nagyon NŐ! mint mi gondoljuk.
    És persze én is szeretem ha bókolnak, de a dolog másik oldala: mondhat bárki bármit, ha én magam, belül nem érzem úgy. És ha én nem érzem úgy, akkor az előbb utóbb látszani is fog rajtam, és akkor már nem is kapok több bókot. Szóval úgy gondolom, oda-vissza igaz :D

    Comment Szerző: butterfly — február 26, 2009 @ 5:35 pm |Válasz

  5. Audrey-nak az egyik szemöldöke vastagabb :D

    Comment Szerző: butterfly — február 26, 2009 @ 5:37 pm |Válasz

  6. Tényleg! :D
    És még ez is jól áll neki.

    Comment Szerző: MsLeona — február 26, 2009 @ 8:31 pm |Válasz

  7. Valószínűleg ez lehet a megoldás, hogy oda-vissza igaz.
    Kell a megerősítés is, de kell, hogy legyen egészséges önértékelés :)

    Comment Szerző: MsLeona — február 26, 2009 @ 8:33 pm |Válasz

  8. Egy kérdés még mindig nem hagy nyugodni: ha a nő a férfitól lesz NŐ, a férfi mitől Férfi????? :D

    Comment Szerző: butterfly — február 26, 2009 @ 8:55 pm |Válasz

  9. A Férfi a Nőkkel szemben tanusított “elegáns” és tisztelettudó viselkedésétől (is). Mert az az is a Nőnél is ott van :D

    Comment Szerző: MsLeona — február 26, 2009 @ 10:28 pm |Válasz

  10. Én még eddigi életemben egy valakire használtam ezt a jelzőt és az nem volt más, mint az 5 éves unokahúgom, akinél divatfixáltabb tetszeniakarót még nem láttam, de nagyon jól áll neki :)
    Szóval a nőiesség belülről fakad és ilyen fiatal korban is megfigyelhető, erre születni kell :D

    Comment Szerző: Kacca — február 26, 2009 @ 11:42 pm |Válasz

  11. Kaccánál a pont!!!

    Comment Szerző: butterfly — február 26, 2009 @ 11:57 pm |Válasz

  12. És ha a Te drága unokahugodat nem támogatnák ebben, hanem azt mondanák a szülei, hogy kuss, és lapátold a szart a disznók alól? Ó, igen, biztos, hogy akkor is ugyanez lenne…
    De értem én hogy miben különbözünk, és miért mondjuk mi Angyallal ezt.
    Nekünk ilyen párra, ilyen megerősítésre van szükségünk, van akinek meg e nélkül is megy…lehet.
    Én nem vagyok el anélkül, hogy a párom alapvetően TÖKÉLETESEN SZÉPnek lát, és ez lehet, hogy baj, de nekem így jó.
    Én hiszek abban, hogy attól leszek egyre jobb, és Nő, amik, és ahogy történnek velem, és a belső alap ehhez kevés lenne.

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 10:47 am |Válasz

  13. A téma nagyon érdekes, érdekel is, gondolkodom is rajta eleget. Esetemben biztos a korral jár, úgy tűnik öregszem :D Elővettem Csernus könyvét újra, és elolvastam amit a NŐről “meghatározásként” ír. Valami olyasmi, hogy élete minden területén helytáll, és ezért büszke magára, erős és magabiztos, meg csinos is stb. Na én pont ezért kezdem NŐnek érezni magam. Most alakul a személyiségem olyanná, és most érek el egyedül sikereket, és nem várom a megerősítést, mert pontosan tudom, milyen az ha nincs egy pasi, aki segítsen és erőt adjon, na meg önbizalmat. Megjártam már a saját kis poklaimat, épp eléggé megerősítette a belő alapomat :D

    Comment Szerző: butterfly — február 27, 2009 @ 1:41 pm |Válasz

  14. Én sem nyugodtam és olvastam hevesen.. Valószínűleg tényleg igazunk van mindnyájunknak, bár a könyv szerint Lepke állítása az igaz-csakhogy ez nem egy Biblia. :) . :) Akinek kiskorában komplexusai voltak-pl rohadt csúnya és dagadt kisgyerek volt-,akkor ez mindörökké benne marad. Szerintem alapvetően ebben különbözünk. Így tehát akinek a múltjában rengeteg a fekete pont a külsejét illetően, annak mindig is szüksége lesz megerősítésre. Jaaaa..és még valami. Nem azt írtam,hogy ehhez mindenképpen egy hímneműre van szükségünk, sokat számít egy barátnő, anya stb véleménye is, de a férfiak visszajelzéséből szűrhetjük le igazán a nőiességünket.
    Lepke, szerintem ha Neked soha nem gurultak volna éhes férfiszemek a lábaid előtt :) , Neked sem lenne annyira rendben az önképed. Nem?
    A kisasszonyra-Kacca unokahugi-vonatkozóan pedig le a kalappal. Neki valószínűleg nem lesznek később problémái a témával kapcsolatban. ;)

    Comment Szerző: Angyalka — február 27, 2009 @ 4:03 pm |Válasz

  15. Ez, amit Te mondasz Lepke, a másik fele, és nagyon jó hogy nálad így van ;) , de a megerősítést sem zárhatod ki az életedből ezután sem.
    Kell saját magunkat építeni, de ez nem működik a társadalom reflektálása nélkül!
    Mindenki saját eszköztárából merít, de a társadalom építi ezeket, mondja rá az áment, vagy veti el.
    Magától nem lesz valaki királylány, mert először el kell mondani Neki, hogy mi a szó jelentése.

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 6:46 pm |Válasz

  16. Nem zárom ki, mert nincs mit kizárni. Nincs rá szükségem, nem erre alapozok. A döntés végül mindig az enyém, és reflektálhat a társadalom bátran, mert az egyensúly már megvan, így már kérdés sem merül fel, hogy jó úton haladok-e affelé, hogy NŐ legyek. Nekem nem növeli az önbizalmamat az, ha valaki bókol, miközben én vacakul érzem magam. A bókot megköszönöm, de saját magamnak kell bizonyítanom, hogy képes vagyok egyedül is bármire, és önmagamban vagyok teljes egész, nem pedig a párommal vagyunk egymást kiegészítve azok…Ha nem lenne visszajelzés, akkor sem esnék kétségbe. Nekem nem magyarázta el senki a szó jelentését, a saját bőrömön tapasztaltam a dolgokat, és levontam a tanulságokat. Nekem az számít hogy hiteles és valóságos legyek, ilyennek lássam magam, ha tükörbe nézek.

    Comment Szerző: butterfly — február 27, 2009 @ 7:17 pm |Válasz

  17. Szerintem nem kell ennyire tartani az “érzékenységtől”.
    Lehet, hogy csak nem tudod, hogy mikor reflektálsz Te a társadalomra, és mik a szerepeid(Goffman szerepelmélet) de ez már annyira mély szociológia, hogy nem akarok belemenni.
    Hidd el szép dolog valakivel lenni egy egész, de ezt meg nem lehet elmagyarázni…
    Én az eddig elhangzottaktól elvonatkoztatva akarom hinni, hogy hogy nincs a mi két pontunk olyan messze egymásból, sőt valahol egy halmazban vannak, csak más helyzetből nézzük a körforgást.

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 8:56 pm |Válasz

  18. Nekem is van párkapcsolatom, még ha nem is vagyunk együtt olyan régóta, és olyan gyakran. De ha valakivel együtt alkotsz egy egészet, akkor önmagadban csak fél vagy, nem? :D
    Én és a szerelmem ketten vagyunk két egész, és nagyon jól működik a dolog, mióta erre rájöttünk.

    Comment Szerző: butterfly — február 27, 2009 @ 9:20 pm |Válasz

  19. Sok dal szól erről, hogy nélküled csak fél ember subidubi satöbbi… :D
    Persze, én is úgy gondolom, hogy önmagunkban is egésznek kell lennünk, DE a nemiség vizsgálatánál (és még ezer téma vizsgálatánál) nem értelmezhető önállóan az ember lánya.
    Te egyedül erős, érzékeny, kedves, tudatos Ember vagy.
    Nő, csak akkor, ha elkülönítjük a Férfit is, és többek között ehhez viszonyítjuk.
    De basszus, már annyira messzire megyünk, hogy valaki belőlünk írja meg a végén a doktori disszertációját. :D

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 9:40 pm |Válasz

  20. Alapvetően az a baj, hogy a legtöbb szülő beleesik abba a “hibába”, h hangot adnak elfogultságuknak és gyermeküket agyon dicsérik és amikor azok kikerülnek a családból meglepődnek, hogy nem ők a legszebbek, legokosabbak és innen indul a rengeteg önértékelési probléma.
    Vannak akik tényleg születnek erre és már 3 évesen nőiesek a mozdulataik, a hozzáállásuk, bár ez ekkor még mulatságos :) és van akiben utólag fejlődik, formálódik az idők során és ennek a 2 halmaznak megkockáztatom, hogy metszete is van, hogy valaki alapvetően nőiesen viselkedik és tovább fejlődik. Van akinek kell a megerősítés, van akinek nem és van aki egésznek érzi magát és van, aki csak “kettenegész” és ettől szép a világ, hogy különbözőek vagyunk :)

    Comment Szerző: Kacca — február 27, 2009 @ 9:42 pm |Válasz

  21. Most meg Kacca olvasott Leona fejében. :D
    De azt fenntartom, hogy önmagától, ismeretek és környezet nélkül nem lesz valaki NŐ. A nőies, az még nem NŐ.
    +( ez most “fogalmazódik bennem” :D ) szerintem olyan sincs, hogy mindig NŐ valaki. Csak lehetnek helyzetek, ahol ez megmutatkozik, vagy bizonyos nézőpontból tűnik annak.
    (( A halmazelméletek is annyira szupik. :D ))
    Lesz ennél több komment valahol valaha?:D

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 10:06 pm |Válasz

  22. Már csak putyu a favágó hiányzik innen :D

    Comment Szerző: Kacca — február 27, 2009 @ 10:26 pm |Válasz

  23. Tényleg :D

    Comment Szerző: MsLeona — február 27, 2009 @ 10:27 pm |Válasz

  24. Ha épp nem NŐ valaki, akkor olyankor micsoda?:D

    Comment Szerző: butterfly — február 28, 2009 @ 12:32 am |Válasz

  25. Hermafrodita, transzfesztita-félig átoperálva- :D

    Comment Szerző: Kacca — február 28, 2009 @ 3:22 pm |Válasz

  26. Húúú.., Csajok, ti aztán kitesztek magatokért! ;) És ez így helyes. Attól ember az ember (most a NŐ-t hanyagoljuk :D ), hogy van önálló véleménye,különben csak egy tömegáru. Lehetünk bármennyire barátok, és pendülhetünk egy húron, a véleménykülönbségeink teszik igazán széppé ezt a nagy halmazt, amit úgy hívunk: ÉLET.

    Comment Szerző: Angyalka — február 28, 2009 @ 4:04 pm |Válasz

  27. Ha nem Nő…lássuk csak…EMBER! Nemde? Nemtől függetlenítve legjobb tudomásom szerint azok vagyunk.

    Comment Szerző: MsLeona — február 28, 2009 @ 10:15 pm |Válasz

  28. Végigolvastam itt mindent,és ha tetszik ha nem,megosztom veletek a szigorúan vett férfi agy több mint 30 éves TAPASZTALTAIT!! Egy három éves “királykisasszony”,aki illeg-billeg a tükör előtt,az egész család egész életében majmolja,20 év múlva nagyvalószínűséggel a falu szopóskurvája lesz és minden ún.férfi max szánalommal tekint rá. Az a nő amelyik harcosan hírdeti feminizmusát,nincs szüsége férfi visszajelzésre mert annyira rendben van magával,az egy férfi szemében visszataszító,semmiképp nem ő a NŐ! Fontos a kűlcsín és a belbecs,igen,de a legfontosabb,hogy a NŐ képes legyen szaporodni,megfelelően gondozni az utódokat.(tudom ez így egy kicsit sarkos,de mivel emlős állatok vagyunk,az alapelv ez!)Mindemellett legfőképp legyen “gyenge” és törékeny,mert a férfi MINDIG!!! istápolni akar,és ha úgy érzi,hogy erre nincs szükség akkor messzire szalad!
    És még egy jó tanács:nem érdemes egy pszihiáter könyve alapján definiálni bárkinek magát,mert aki egy ilyenben találja meg a megoldást az semmiképp ne mondja magáról,hogy rendben van magával,mert ha rendben lenne nem olvasna komolyan és mélyen ilyet mert nem lenne szüksége rá!
    Mégegyszer mondom ez SZIGORÚAN egy átlag 30 éves férfi tapasztalata,aki már látott egyet s mást,nem szeretném ha bárki is megsértődne.

    Comment Szerző: MrPablo — március 1, 2009 @ 2:01 pm |Válasz

  29. Mivel itt én voltam azon a véleményen, hogy nincs szükségem egy férfi visszajelzésére, és azon túl hogy nem vettem magamra a harcos feminista jelzőt, mert nem vagyok az, még hozzátennék ezt-azt: rendben vagyok magammal, de nem volt mindig így. (és akkor történt az is hogy az említett könyvet olvastam :D ) Én apa nélkül nőttem fel, ha úgy vesszük, és talán azért nem függök egy pasi véleményétől, mert nekem az volt a természetes, hogy nincs. ÉN azt láttam, hogy az anyukám egyedül felnevelt 3 gyereket, és néha neki is, meg később nekem is meg kellett tennünk olyat dolgokat, amiket egy normális családban egy férfi szokott. Nem volt férfi aki istápoljon, és elkergesse az udvarlóimat :D De persze ettől függetlenül én is szeretem ha udvarolnak, és mivel eléggé érzékeny vagyok, szeretem ha vigasztalnak, és ha kell megvédének.
    De az én Kedvesem meg pont nem az a fajta, aki a könnyeimet törölgeti, ha sírva fakadok :D Hát ez van. :)
    Pablo, igazad van, abszolút adok a véleményedre és köszönöm hogy megosztottad velünk. Én élveztem a vitát, bár néha kicsit tényleg sarkalatos volt :)

    Comment Szerző: butterfly — március 1, 2009 @ 2:32 pm |Válasz

  30. Pablo,épp itt volt az ideje,hogy egy férfiember is hozzászóljon az eszmecserénkhez. :) Abszolút egyetértek,bár… azt meg kell hagynom,hogy egy-két résznél kevésbé nyersen fogalmaztam volna, de hát van amikor nyersen KELL az igazság-úgy hatásosabb.

    Lepkét is megértem ebből a szempontból, én tényleg nem tudom milyen lehet apa nélkül felnőni, így hát ez ügyben véleményt sem tudok alkotni. Viszont tényleg nem baj, ha kicsit törékenyebb az a nőszemély. Gyengébbik nem.. Sok pasi viccelődik ezzel, pedig nem az agyi kapacitásunkra utal a kifejezés, hanem arra, amitől nő a nő.. Ez most csak úgy eszembe jutott. :)

    Pablo,Téged várunk máskor is szeretettel! ;)

    Comment Szerző: Angyalka — március 2, 2009 @ 9:07 pm |Válasz

  31. Furcsa, hogy amint a Férfi mondja… :D

    Comment Szerző: MsLeona — március 3, 2009 @ 12:34 pm |Válasz

  32. Mi van akkor?

    Comment Szerző: butterfly — március 3, 2009 @ 2:16 pm |Válasz

  33. Tudod mit, inkább őszinte leszek: nem értek mindenben egyet Pabloval, nehogy azt hidd, hogy ha egy Férfi mondja… (Vannak más Férfiak is, akik meg másképp gondolják. Nem pont úgy ahogy Te vagy én vagy Pablo.) Csak már nem volt kedvem tovább vitázni, mert úgy tűnik, nem nagyon érted meg a dolgot az én szemszögemből. Erre is biztos lesz egy frappáns válaszod, csak hogy a tiéd legyen az utolsó szó, aztán ha majd megint lesz kedvem vitázni, én is válaszolok, és folytathatjuk a végtelenségik. Időm mint a tenger.

    Comment Szerző: butterfly — március 3, 2009 @ 2:27 pm |Válasz


A bejegyzéshez tartozó hozzászólások RSS csatornája. TrackBack URI

Szólj hozzá

Az erőt adja: WordPress.com