Sztereotípiák

Vannak sablonok,amelyek ráragadnak egy-egy népre (vagy emberre) , és az ilyeneket aztán képtelenség lemosni magukról (magunkról). Persze lehetnek negatívak,vagy pozitívak-utóbbiakat nyílván fokozni szeretnénk,nem pedig kitörölni a köztudatból. Például itt van a ,,Magyar nők a legszebbek” sztereotípia. Igaz,vagy sem? Ki találta ki egyáltalán? Mert,hogy az illető nevéről semmit sem tudunk, az egyszerű tény,de az,hogy ennek ellenére így vagyunk nyílvántartva,minek tanusítható?! Vannak gyönyörű lányok,vannak kevésbé helyeskék,de minden nemzetnek megvannak a maga “szépségideáljai”. Na és ki határozza meg ezeket az ideálokat? A média? A párizsi kifutók szánalmas világa? Szerintem erre sincsen ésszerű válasz. Ezek csak úgy vannak,lógnak a levegőben,teljesen mindegy kitől származnak. A Dove elindította kampányát a valódi szépségért. Érdemes volt? Úgy gondolom-még ha továbbra is csak a tipikus manökkenalkat és a playmate-ek nevezhetőek szépségideálnak-akkor is volt értelme. Magának a kezdeményezésnek is. Lehet,hogy nem tömegesen,de bizonyára megváltoztatta jó néhány ember életét. A hangsúlyt nem a köztudatban élő ,,szépségideálra” helyezték,hanem a természetes szépségre. (Na és hogy miért rakom a szépségideál szót idézőjelbe? Mert szerintem ilyen nem létezik. Mindenkinek vannak szép és jó tulajdonságai és előnytelen oldalai is. A másik meg az,hogy ami az egyik ember számára szép,az a másik ember számára nem…). Tehát a hagsúly inkább arra helyeződött,hogy mindenki próbálja meg elfogadni magát-a kisebb-nagyobb hibáival együtt- és növelje az önbizalmát. ,, Az önbizalomnál nincs szexibb dolog. De vajon kinek mennyi jutott belőle és mennyire jogosan? Egyrészt vannak olyanok,akiknek lehetne,még sincs. Az ilyen eseteken mihamarabb változtatni kell. Annyira lehangoló,amikor egy lány folyton magyarázkodik,ha bókolnak neki, és állandóan hangot ad félelmeinek,miszerint kövér,csúnya,nagy a feneke, (kicsi a melle) stb.. És persze vannak olyanok is,akiknek kevésbé van okuk rá,mégis képesek büszkék lenni magukra.És ezek után mindegy,kinek mit adott a természet,a lényeg csupán az,ki hogyan bánik mindezzel.(…) Vannak lányok,akiknek nem  kéne miniszoknyát hordaniuk,viszont irigylésre méltó az önbizalom,amellyel mégis megteszik.”  De ha már itt tartunk. Egyeseknek pofátlanul nagy az egójuk 😀 Sok lány azon sírdogál,hogy nem tisztelik őket a pasik,közben pedig  köldökig kivágott topban és popsit sem takaró szoknyácskában ( akár neccharisnyával és tűsarkúban) suhannak partyról partyra. (Persze itt is lehetne kötözködni. A mai világban,valóban elkel egy kis rafinéria,hogy valaki észrevegyen minket. De csak a jóízlés határain belül. Például ha kivágott felsőt veszek,bizonyára nem a legkihívóbb szoknyámat(nadrágomat,harisnyámat…) kapom fel hozzá. Ez az én véleményem. Nyugodtan cáfoljatok rá! 😉 ) Aztán meg a műcici, a narancssárgára tetovált szemöldök, a 10 centis műköröm,a töredezett hidrogénszőke haj nem biztos,hogy szép. Mindenki döntse el magában! A lényeg,hogy magunkat elfogadjuk. A többi már jön magától… 😉

Dove                 anya+lánya 

 A témát folytatva: www.gyblog.wordpress.com . Nézzétek meg a videót!                                        

Reklámok
Published in: on 2006. december 8. péntek at 1:40 du.  10 hozzászólás  

The URI to TrackBack this entry is: https://angelicdiary.wordpress.com/2006/12/08/sztereotipiak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 hozzászólásHozzászólás

  1. Szerintem ezt a magyarok találták ki, hogy a magyar nők a legszebbek. 🙂 Szinte minden nemzet az ő nőit tartja a legszebbnek. A csehek, az oroszok, az olaszok, a brazilok, az indiaiak… Ennek ellenére szépek a magyar nők.
    A többiről már leírtam a véleményem múltkor Carrie-nél.
    Esetleg annyit fűznék még hozzá, hogy akár egy olyan nő is tud nagyon szexi lenni, akinek nem biztos, hogy az eget verdesi az önbizalma. 😉

  2. Ez minden bizonnyal így van.. De egy nem annyira szép nő is lehet őrülten vonzó,ha van önbizalma 😉

  3. Nekem az a meglátásom,hogy a Magyar lányok a legszebbek ! Ezt mondták már Angliában , Németországban és itt Spanyolban is nekem ,hogy ez igy van. És valahol igazuk is van. A mai világban az otthoni kereset mellett nem igazán van rá mod,hogy a nők adjanak magukra. De valahogy megcsinálják és nem elhanyagoltak. Angliában (közel 3 évig voltam) ott a csajok abszolut nem törődnek,hogy a trendi és miben néznek ki szépen és kellemesen. Pedig ott lenne pénz a divatot követni.Csak nem igy lettek nevelve. Itt Spanyolban meg egy kicsit más a dolog. de ez most tul hosszu lenne részleteni. 🙂
    Szóval: Magyar lányok igenis Szépek !

  4. Köszönjük Chris-Spanyolországból 🙂 Ahogy így olvasgattam,Te azért már megjártál egy-két országot.. Valószínűleg igazad van. De pont nem erre szeretném helyezni a hangsúlyt. Szerintem mindenkiben szép valami. Az,hogy a magyar lányok ÁTLAGBAN mérve szebbek,az csak egy dolog.

  5. Erről a témáról írtam már én is. És még mindig nem jutottam dűlőre MAGAMMAL. Kedvenc srácaim folyton döntik belém az önbizalom erősítőket, aztán mikor már kezdem elhinni, és kezdem végre értékelni magam, jön a leoltás valami extra paraszt “idegentől” hogy szálljá mááá magadba, nem vagy te olyan jó, mint hiszed!! Most akkor legyek büszke az adottságaimra vagy sem?? Ha végre elfogadom és szeretem magam, az egyesek szerint miért bűn????? Képtelen vagyok megérteni…. 😦

  6. Túl sokat rágódsz olyan emberek véleményén, akik nem is tudod kicsodák… Szerintem ha azokra hallgatsz, akiknek fontos vagy és ők is fontosak neked, sokkal jobban jársz. 😉

  7. szerintem azért vagy képtelen megérteni, mert eleve rossz kérdést teszel fel. azt kell eldöntened, hogy maganak akarsz tetszeni, vagy másoknak. ha magadnak, akkor nyilván az számít, hogy te jól érezd maga a bőrödben. ha meg másoknak, akkor meg kell békélned azzal, hogy a szépség szubjektív…

  8. Tök igazatok van, csak nem értem hogy mit akarnak ezzel…odaírja, hogy nem akar megsérteni, de akkor mégis mit akar?? 😀

  9. Na ja,Eszteré az igazság. Azt kell eldöntenünk,hogy kinek szeretnénk megfelelni. Szerintem én magammal kezdem,mert úgy gondolom,ha magamat képes vagyok elfogadni,akkor másoknak is könnyebben megy. Lehet hülyeség,de ezt tapasztaltam. És ha magadban tisztázod,hogy milyen vagy és mit akarsz,dumálhat bárki bármit… Téged ez már nem zavar!

  10. De mint neked is mondtam, én minél inkább elfogadom magam, mások annál inkább nem 🙂 ez ördögi kör…tudom, nem kéne hogy érdekeljen, de sajnos egyenlőre még érdekel…próbálkozom, hogy levetkőzzem ezt a rossz beidegződést.


Vélemény, hozzászólás?

